10 Eylül

Boyner'de Hopi ile Kişiselleştirilmiş İletişimin Gücü

Müşterilerin Hopi’deki kozmetik kategorisi (parfüm, deodorant, ruj, vb.) alışverişleri ürün bazında incelenerek bu ürünlerin kişiselleştirilmiş tüketim tarihi tahmin edildi ve bir sonraki kozmetik alımının tarih aralığı modellendi. Bu modele istinaden, Boyner’den kendilerine en uygun marka ve kampanya teklifini içeren kişiselleştirilmiş gerçek zamanlı bildirim iletişimi müşterilere yapıldı. Bu gönderimler; lokasyon, alışveriş, mobil ödeme, Paracık bakiyesi, uygulama içi hareketlere göre anlık tetiklenen tüm bildirim iletişimlerini kapsamaktadır. Boyner’i ziyaret edip ilgili kozmetik ürününün tüketim tarihi yaklaştığı hâlde alışveriş yapmadan çıkan müşteriler ise beacon teknolojisi ile tespit edilerek Boyner’in online mağazasına farklı bir kampanya kurgusu ile yönlendirildi. Kozmetik tüketim tahminlemesi müşterilerin Hopi’deki diğer davranışları ile matrix'lenerek yapılan kişiselleştirilmiş gerçek zamanlı iletişimler, belirli zamanlı iletişimlerin 4 katı fazla tıklama alarak Hopi’deki en yüksek bildirim tıklama oranlarına ulaştı.

 

“Kişiselleştirme konusuna çok büyük önem veriyoruz. Hopi’nin arkasında ciddi bir big data ve CRM altyapısı var. Bunu teknoloji yetkinlikleri ile birleştirdikleri için Hopililere kitle kampanyalarının yanı sıra müşterilerin tercih, beklenti ve alışkanlıklarını anlayıp, kişiselleştirilmiş kampanya ve teklifler de sunabiliyor. Hopi’nin en önemli özelliği alışveriş alışkanlıklarını sürekli analiz etmesi ve kullanıcısını tanıdıkça kendini geliştirmesi.

Veriyi toplayıp anlamlandırmak çok değerli. Online tarafta, markayı ve tüketicinin daha önce baktığı ürünleri hatırlatabilmek için dataları Hopi ile anlamlandırıp kullanmaya odaklanıyoruz. Hafta sonu Belgrad ormanında koşan isimleri bulup, belli bir süre sonra "ayakkabın eskimedi mi?" diye Hopi’den teklif sunabiliyoruz. Hopi ile yapılan kişiselleştirilmiş iletişimlerin desteklediği kampanyaların dönüş oranı normal kampanyalarımıza göre 2.4 kat daha iyi sonuç veriyor. Hopi ile yapılan çok küçük dokunuşlar ile kategori bazlı yüzde 25-30 büyüme sağlayabiliyoruz.”

Ahmet Bal (Pazarlama ve Marka Yönetimi GMY)