20 Temmuz

Kurumsal İletişim Nedir? Neden Önemlidir?

 

Markalar da insanlar gibi ikili ve çoklu ilişkilere sahiptir. Dolayısıyla bu ilişkilerin yönetilebilmesi için güçlü bir stratejinin takip edilmesi gerekir. Krizler oluşmadan önce yetkin bir kurumsal iletişim ekibinin oluşturulması, pek önemsenmese de, şirketler için son derece elzem bir konu. Kriz ortamında hangi aksiyon ne zaman alınmalı, kimlerle irtibatta olunmalı, basınla ve halkla nasıl bir dilde konuşulmalı, bu arada şirket çalışanlarının tutumu nasıl olmalı, gibi sorular kurumsal iletişimin cevaplaması gerekenler arasında. Peki, kurumsal iletişim nedir? Ne iş yapar? Kuralları var mıdır? Varsa nelerdir? Tüm bu soruların yanıtını vermeye kurum içi ve kurum dışı iletişimin ne olduğunu açıklayarak başlayalım.

Kurum İçi İletişim

Kurum içi iletişim nedir, bilmiyorsanız doğru adrestesiniz. Kurumsal iletişimin bir parçası olan kurum içi iletişim, kurumlar arası haberleşme kadar, şirketle ilgili haberleri ve girişimleri, şirket içinde çalışanlara bildirmekten de sorumludur. Kurumu ilgilendiren gelişmeler hakkındaki e-postalar ve notlar hazırlanması, çalışan kaynaklarının derlenmesi, çalışan el kitaplarının oluşturulması, çalışan eğitimlerinin kolaylaştırılması, dahili blogları ve yayınları yönetme gibi işler kurumsal iletişim departmanının kurum içi iletişim alanının parçalarından.

Kurum Dışı İletişim

Kurum içi iletişimden sonra sırada kurum dışı iletişim nedir, sorusunun yanıtını vermek var. Kurum dışı iletişim dendiğinde, kurumla ilgisi olmayan bilgilerin paylaşılması akla gelse de durum bunun tam tersidir. Kurumlar arası iletişim de denen kurum dışı iletişim, kurumun çevresinde ve hedefinde yer alan birey ve kurumlarla kurulan iletişim anlamına gelmekte. Burada kurum, kendi itibarını korumak için kendisi dışında kalanlarla olumlu bir iletişim stratejisi geliştirmelidir. Bu sebeple pek çok farklı kaynaktan beslenmek durumunda kalır. Gazete, dergi, el kitapları, yıllıklar, broşürler, raporlar, bültenler gibi kaynaklar basınla olan ilişkiyi güçlendirirken aynı zamanda halka ve tüketiciye de ulaşır. Burada amaç kurumla halk ve basın arasında karşılıklı güven ortamı yaratmak ve marka bilinirliğini ve sadakatini korumaktır. Tüm bu sebeplerden dolayı kurum dışı iletişim de kurum içi iletişim kadar önemlidir.

Kurumsal İletişim Neden Önemlidir?

Kurumların seneler içinde oluşturdukları imajlarını korumak ve yükseltmek amacı taşıyan kurumsal iletişim neden önemlidir? Bu sorunun cevabı aslında kendinde saklı. Markalar ve şirketler için kurumsal iletişim önemlidir; çünkü neyi nasıl söyleyeceğinizi burası belirler. Hangi durumlarda halka ve çalışanlara ne söylenmesi gerektiği, hangi üslupla açıklama yapılması gerektiği ve ne zaman özür dilenmesi gerektiği kurumsal iletişimin işinin bir parçası olarak belirtilir. Aşağıdaki maddeleri okuyarak kurumsal iletişimin önemini kısa yoldan öğrenebilirsiniz.

  • Kurumla müşteri arasındaki bağı güçlendirir ve güveni artırır.
  • Kurumun güçlü ve zayıf yönlerinin neler olduğunu açığa çıkarır.
  • Kurumun hedef kitlesini nasıl gördüğünü söyler.
  • Müşterilerin, kurumun ne kadar farkında olduğunu gösterir.
  • Kurumun kriz durumlarında nasıl bir yol izlemesi gerektiğini söyler.
  • Kuruma tek bir dil standardı kazandırır ve oluşabilecek karışıklıkların önüne geçer.

Kurumsal İletişim Kuralları

Kurumsal iletişim ne yapar, sorusunun yanıtını da yukarıda bölümde verdiğimize göre sırada son bölümümüz olan kurumsal iletişim kuralları var. Aşağıdaki maddelerde kurumsal iletişimi hakkıyla yapabilmek adına uymanız gereken kuralları görebilirsiniz.

Kurumsal iletişim ekibi için yetenekli üst düzey iletişim yöneticilerini tercih etmek: İletişim alanı, pek çok şirkette küçük görülse de son derece kritik bir alandır. Dolayısıyla burası için kurumun kültürüne uyum sağlayabilecek yetenekli kurumsal iletişim profesyonelleri arasından seçim yapmakta fayda var.

İşe aldığınız kurumsal iletişim profesyoneline güvenmeyi öğrenmek: Kurumsallık gereği, işe aldığınız kurumsal iletişim profesyoneline ve onun aldığı kararlara güvenmek durumundasınız. Üst düzey iletişim becerisine sahip birisinin, kurumun iletişim işlerinin başında olmasından daha doğal ne olabilir ki?

Teknik beceriler kazanmayı ihmal etmemek: Her alanda olduğu gibi kurumsal iletişimde de teknoloji her yerde. Blockchain’den chatbox’a, sanal gerçeklikten yapay zekaya pek çok teknolojik gelişme kurumsal iletişim profesyonellerinin kesinlikle yabancı kalmaması gereken konulardan.

Blockchain demişken, NFT kavramı hakkındaki sorularınızı gidermek için NFT Nedir, Ne İşe Yarar? başlıklı yazımıza göz atmayı unutmayın!