Zaman, kıymeti en az bilinenlerden. Geri döndürülemeyen yegane kavramlar arasında da yer aldığından mıdır, bilinmez, zamanı etkili kullanmak son derece önemli. Ayrıca sadece ofiste ya da herhangi bir mekanda çalışırken değil, günlük hayatta ya da okuldaki sınavlarda da zamanı iyi kullanmak bize pek çok fayda sağlayacaktır. Peki, zamanı en iyi nasıl kullanabiliriz? Etkili zaman yönetimi teknikleri nelerdir? Öğrencilerin kullanabileceği bir zaman yönetimi tekniği var mıdır? Tüm bu soruların cevabını bu yazıda bulabilirsiniz. Hazırsanız en bilinen yöntemler başlıyoruz.
Etkili zaman yönetimi teknikleri arasında çok uzun yıllardır yer alan not alma, en basit yöntemlerden. Belki de bilinçsizce yıllardır uyguladığımız bu teknik sayesinde zamanı iyi kullanmanız mümkün. Örneğin bir toplantıdasınız ve yapmanız gereken işler sıralanıyor. Her birini aklınızda tutamayacağınıza göre, not almanızda yarar var. Bu sayede toplantıdan çıktıktan sonra atmanız gereken adımları daha güvenli atacak, yapmanız gereken işleri kolayca hatırlayarak zaman kazanacaksınız. Tüm bunlar ise iş için gereken süreyi size sağlayacaktır.
Etkili not alma tekniklerinden bir diğeri de hatırlatıcı uyarıları görselleştirmek. Bunun için post-it kullanmak fevkalade işe yarıyor. Renkli post-it kağıtlarından yararlanarak kendinize hatırlatıcılar oluşturabilirsiniz. Hayatınızı kolaylaştıracak olan bu uygulama, zamanı bölerek kullanma noktasında elinizi epey kuvvetlendirebilir.
Zaman yönetimi teknikleri nelerdir, dendiğinde akla ilk gelenlerden biri Pomodoro tekniği olabilir. Bu teknik, 1980’li yıllarda yazar Franscesco Cirillo’nun kullandığı bir zamanlayıcı olan Pomodoro’dan almış. Tekniğin en belirgin özelliği, kısa aralıklarla çalışıp molalar vermek. Sebebi ise beynin, uzun sürelik çalışmalarda çok çabuk dağılması gerçeğine dayanıyor. Peki, Pomodoro tekniği nasıl uygulanır?
İster günlük hayatta ister işte zaman yönetimi yapmak istediğinizde en çok kullanılan ikinci yöntem var sırada: Eisenhower Tekniği. En etkili zaman yönetimi metotları arasında gösterilen bu teknik, aslında bir matristen ibaret. İsmini ise 1953-1961 yılarında ABD başkanı olarak görev yapan Dwight D. Eisenhower’dan alıyor. Zira kendisi, bu tekniği geliştiren kişi. Başkanlığı ve özel hayatı boyunca işlerini hep acil-acil değil, önemli-önemli değil şeklinde gruplandırmış. Bu gruplandırma sayesinde zamanını en iyi şekilde yöneterek stres seviyesini dengede tutmayı da başarmış. Gelin, ünlü başkan Eisenhower, bu tekniği nasıl uygulamış, hep birlikte görelim.
Hem çalışanlar hem de öğrenciler için zaman yönetimi teknikleri arasında yer alan Kanban, oldukça uzun bir geçmişe sahip. 1900’lü yıllardan beri kullanılan bu yöntemin kelime anlamı ise tabela. Gelin, Kanban Tekniğinin detaylarına göz atalım.
Ayrıca zamanında büyük başarılar elde etmiş liderlerin, bunu nasıl başardıklarını merak ediyorsanız, En Başarılı Liderlerin Özellikleri yazımıza göz atmayı unutmayın!