10 Ağustos

En Başarılı Reklam Kampanyası Örnekleri

 

Markaların rakipleri arasından sıyrılıp öne çıkmayı başardığı reklam kampanyası örnekleri, şirketlerin tarihinde de önemli bir dönemeç olarak yer almayı başarıyor. Televizyonun yaygın kullanımı ve şimdi de internet çağıyla birlikte reklam kampanyaları için ayırılan bütçeler de büyük artış gösteriyor. Her gün televizyon ve internet aracılığıyla maruz kaldığımız reklamların sayısı artsa da bu çeşitler arasında farklılaşmak da bir hayli zorlaşıyor. Adeta birbirinin tekrarı gibi görünen sıkıcı ve yenilikten uzak reklam çeşitleri ise izleyicilerin hafızasından kolayca siliniyor ve unutulan reklam yığınları arasında kendine yer buluyor. Bu nedenle markalar, izleyicilerin ilgisini cezbedecek reklam kampanyaları ile akılda kalmaya çalışıyor. Öyle ki bazı reklamlar toplum hafızasına kazınarak yıllar geçse de hatırlanıyor. Sizin için dünyaca ünlü markalar tarafından yürütülen bazı reklam kampanyası örneklerini sıraladık. İşte bu markalar ve ilham olan reklam çalışmaları;

Nike: Just Do It

Global çapta ses getiren reklam kampanyalarının arasında yer alan Just Do It, Nike markasının birbirinden başarılı reklam çalışmaları arasında öne çıkmayı başarıyor. Bir dönem satışları rakip markalardan geride kalmaya başlayan Nike, piyasanın ihtiyaçlarını doğru okuyarak bu kampanyayı geliştirdi. Yükselen spor trendinden faydalanan marka, bu eğilimden yola çıkarak satışlarını yükseltmeyi başardı. 80’lerin sonunda ortaya çıkan kampanyanın başarısı ise büyük ölçüde verdiği mesajda ve yarattığı marka imajında gizli. Sloganıyla akıllara kazınan Just Do It, anlamı itibariyle de sporcuların hisleri ve motivasyonlarıyla örtüşüyor. Sınırların ötesine geçme dürtüsünü tetikleyen bu slogan, etkileyici olmasının yanı sıra basit ve akılda kalıcı. Bu reklam kampanyası örneğinde olduğu gibi marka ile bütünleşecek ve imzası haline gelecek bir slogan seçimi son derece faydalı sonuçlar doğurabiliyor.

Volkswagen: Think Small

Pazarlama alanında önemli bir yere sahip olan Think Small kampanyası, aynı zamanda Volkswagen markasının hem reklam sektöründe hem de kullanıcıların algıları üzerinde bıraktığı büyük etkiyi ifade ediyor. Reklam kampanya örnekleri arasında kendine sık sık yer bulan bu çalışma, büyük bir yenilik dalgası başlatıyor ve son derece ilham verici bir etki yaratıyor. 1960’lı yıllarda yayınlanan bu reklam kampanyasının hedefi ise o yıllarda büyük arabaları tercih eden Amerikalılar. 20. Yüzyıl’ın en iyi reklam kampanyaları arasında gösterilen Think Small, 2. Dünya Savaşı’ndan sonra Hitler ile özdeşleşen ve mesafeli olarak yaklaşılan küçük arabalara karşı bakışı değiştiriyor. Kampanya içerisinde küçük araba görselleri kullanılıyor ve bolca beyaz alan bırakılıyor. Bu yönüyle markanın sunduklarından çok uzaklaşmayan ve halihazırda sunulan üründen daha fazlasını vadetmeyen bu duruş kullanıcılar tarafından büyük ilgi görüyor.

Apple: Get a Mac

Basit, akılda kalıcı ve başarılı reklam kampanyaları arasında yer alan Get a Mac, Apple markasının parlamasına yardımcı olan çalışmalar arasında yer alıyor. 2006 yılından 2009’a kadar devam eden bu kampanyada “bir Mac edinin” sloganıyla, sıkıcı bir bilgisayara sahip olmak ile Mac’e sahip olmak arasındaki farklar anlatılıyor. Mac bilgisayarın kendi vizyonunu Microsoft’un vizyonuyla karşılaştırdığı ortalama 30 saniyelik videolarda, Mac’i Justin Long, diğer bilgisayarı ise John Hodgman canlandırıyor. Mac’i temsil eden başarılı oyuncu; gençliği, özgüvenli tavrı, sportif kıyafetleri ve rahat hareketleriyle adeta Steve Jobs’u anımsatıyor. Diğer bilgisayarı temsil eden oyuncu ise ciddi giyinişi, resmiyeti ve çizdiği sıkıcı profil ile Bill Gates’i simgeliyor. İkili, tamamen beyaz bir arka planda karşılıklı konuşurken ortaya çıkan eğlenceli ve basit diyaloglar sayesinde Mac bilgisayarın sunduğu avantajlar izleyicilere aktarılıyor. Bu basit ama etkili reklam çalışması, insanlar tarafından çok sayıda izlenen ve paylaşılan videolar arasına giriyor.

3M: Security Glass

Şaşırtıcı, meydan okuyan ve etkili reklam kampanyaları arasında kendine yer bulan 3M Security Glass, hedef kitle üzerinde büyük etki bırakan çalışmalardan. Kurşun geçirmez camın sağlamlığını ve kalitesini anlatmak isteyen marka, 2005 yılında Vancouver'daki bir otobüs durağının reklam panosuna 3 milyon dolar yerleştiriyor. Reklam panosunu Security Glass ile güçlendiren 3M, ürününe o kadar çok güveniyor ki camı kırabilen kişinin parayı alabileceğini duyuruyor. Bir otobüs durağında elinin dokunabileceği uzaklıkta 3 milyon doları gören kişiler ise ağızdan ağıza bu reklamı yaydığı gibi aynı zamanda camı kırmaya çalışan kişilerin komik kamera görüntüleri de internette hızlıca yayılıyor. Camı kimse kıramıyor ve 3M markası, camlarının kalitesini milyonlarca insana kanıtlıyor. Başarılı reklamlar arasında yer alan bu çalışma hem markanın ürününe duyduğu güveni gösteriyor hem de ürünün başarısını gözler önüne seriyor.

Siz de tüm bu başarılı örneklerden yola çıkarak basit, etkili ve akılda kalıcı reklam kampanyaları hazırlayabilirsiniz. Eğer yazımızı beğendiyseniz çalışmalarınıza katkı sağlayacak daha fazla bilgiye buradan ulaşabilirsiniz.