15 Kasım

En Başarılı Liderlerin Özellikleri

 

 

İyi bir lider dürüstlük, öz farkındalık, cesaret, saygı, empati ve minnettarlığa sahip olmalıdır. Çevik bir şekilde öğreniyor olmalı ve etkili bir şekilde iletişim kurarken ve yetki verirken etkilerini esnetmelidirler. Liderler milletlerimizi, topluluklarımızı ve organizasyonlarımızı şekillendirir. Bize rehberlik edecek ve dünyayı hareket halinde tutan temel büyük ölçekli kararları alacak iyi liderlere ihtiyacımız var. Toplumumuz genellikle kötü bir lideri tespit etmekte hızlıdır, ancak iyi bir lideri nasıl tespit edebilirsiniz? Çoğu insan neyin iyi bir lider olduğunu söyler? Anlatacağımız bu temel liderlik niteliklerinin kurumunuzun tüm seviyelerinde nasıl öğrenilebileceğini ve geliştirilebileceğini görebilirsiniz.

 

 1. Dürüstlük

Dürüstlük, birey ve organizasyon için önemli bir liderlik özelliğidir. Kurumun gidişatını belirleyen ve sayısız başka önemli karar veren üst düzey yöneticiler için özellikle önemlidir. Araştırmalar, dürüstlüğün kuruluşlar için potansiyel bir kör nokta olabileceğini gösteriyor, bu nedenle kuruluşunuzun çeşitli düzeylerdeki liderler için dürüstlük ve bütünlüğün önemini pekiştirdiğinden emin olun.

 

 2. Yetkilendirme

Yetki vermek, bir liderin temel sorumluluklarından biridir, ancak etkin bir şekilde yetki vermek zor olabilir. Amaç sadece kendinizi özgür bırakmak değil, aynı zamanda doğrudan raporlarınızın büyümesini, ekip çalışmasını kolaylaştırmasını, özerklik sağlamasını ve daha iyi karar vermesini sağlamaktır. En iyi liderler, etkili delegasyon yoluyla iş yerinde ve ekiplerinde güven oluşturur.

 

 3. İletişim

Etkili liderlik ve etkili iletişim iç içedir. En iyi liderler, bilgi iletmekten başkalarına ilham vermeye ve doğrudan koçluk yapmaya kadar çeşitli şekillerde iletişim kurabilen yetenekli iletişimcilerdir. Ve roller, coğrafyalar, sosyal kimlikler ve daha fazlasından çok çeşitli insanları dinleyebilmeli ve onlarla iletişim kurabilmeliler. Kuruluşunuzdaki liderler arasındaki iletişimin kalitesi ve etkinliği, iş stratejinizin başarısını da doğrudan etkiler. Etkili iletişimin ve daha iyi konuşmaların kurum kültürünüzü gerçekten nasıl geliştirebileceğini öğrenebilirsiniz.

 

 4. Kişisel Farkındalık

Bu daha içe dönük bir özellik olsa da, öz farkındalık ve alçakgönüllülük liderlik de için çok önemlidir. Kendinizi ne kadar iyi anlar ve güçlü ve zayıf yönlerinizi tanırsanız, lider olarak o kadar etkili olabilirsiniz. Başkalarının sizi nasıl gördüğünü veya işte nasıl göründüğünüzü biliyor musunuz? Öz farkındalığın yönlerini ve her bileşenin nasıl güçlendirileceğini öğrenmek için zaman ayırmanızda fayda var.

 

 5. Şükran

Müteşekkir olmak, daha yüksek benlik saygısına, depresyon ve kaygının azalmasına ve daha iyi uykuya yardımcı olabilir. Minnettarlık sizi daha iyi bir lider bile yapabilir. Yine de, çoğu insan minnettar bir patron için daha fazla çalışmaya istekli olacağını söylese de, çalışma ortamlarında düzenli olarak çok az insan “teşekkür ederim” der. En iyi liderler, işyerinde minnettarlık göstermeyi bilirler.

 

 6. Öğrenme Çevikliği

Öğrenme çevikliği, ne yapacağınızı bilmediğinizde ne yapacağınızı bilme yeteneğidir. Anında hızlı çalışma moduna geçebiliyorsanız veya aşina olmadığınız durumlarda mükemmelleşebiliyorsanız, zaten çevik öğreniyorsunuz demektir. Ancak herkes uygulama, deneyim ve çaba yoluyla öğrenme çevikliğini geliştirebilir ve iyileştirebilir. Sonuçta, büyük liderler gerçekten harika öğrenicilerdir.

 

 7. Etki

Bazı insanlar için "etki" iddialı bir kelime gibi gelir. Ancak insanları mantıklı, duygusal veya işbirlikçi çekiciliklerin etkileyici taktikleriyle ikna edebilmek, ilham verici liderlerin önemli bir özelliğidir. Etki, manipülasyondan oldukça farklıdır ve özgün ve şeffaf bir şekilde yapılması gerekir. Duygusal zeka ve güven gerektirir.

 

 8. Empati

Empati, iş performansı ile ilişkilidir ve duygusal zeka ve liderlik etkinliğinin kritik bir parçasıdır. Astlarınıza karşı daha kapsayıcı liderlik ve empatik davranışlar sergilerseniz, patronunuz tarafından daha iyi performans gösteren biri olarak görülme olasılığınızın daha da yükselir. Ayrıca, çevrenizdekiler için işyeri koşullarını iyileştirmek için empati ve katılım zorunludur.

 

 9. Cesaret

Yeni bir fikri dile getirmek, doğrudan bir rapora geri bildirim sağlamak veya üstünüzdeki biri için bir endişeyi belirtmek isteyip istemediğinize dair iş yerinde konuşmak zor olabilir. Cesaretin iyi liderlerin temel özelliği olmasının bir nedeni de budur. Cesarete sahip olmak, sorunlardan kaçınmak veya çatışmaların alevlenmesine izin vermek yerine, liderlerin adım atmasını ve işleri doğru yöne taşımasını sağlar. Organizasyon genelinde yüksek düzeyde psikolojik güvenlik ve güçlü konuşma becerilerine sahip bir iş yeri, cesareti ve doğruyu söylemeyi destekleyen bir koçluk kültürünü teşvik edecektir.

 

10. Saygı

İnsanlara günlük olarak saygılı davranmak, bir liderin yapabileceği en önemli şeylerden biridir. Gerginlikleri ve çatışmaları azaltacak, güven yaratacak ve etkinliği artıracaktır. Bir saygı kültürü yaratmak, saygısızlığın yokluğundan daha fazlasıdır. Saygılılık birçok farklı şekilde gösterilebilir, ancak genellikle başkalarının bakış açılarını gerçekten anlamaya çalışan iyi bir dinleyici olmakla başlar.

 

Başarılı girişimcilerin en belirgin özelliklerini öğrenmek için Girişimcilik Nedir yazımızı okuyabilirsiniz.