Ekip çalışmasının iyi ve etkili bir yöntem olduğu yaygın olarak kabul edilir, peki takım çalışmasını teşvik etmeyi genel olarak kuruluşlar için önemli bir öncelik haline getiren şey nedir? Ekip çalışmasının önemini değerini bilmek, İK'nın öğrenme ve gelişimden işyeri kültürüne kadar çeşitli politika konularında yönetime güçlü bir destek vermesine yardımcı olabilir. Bu makalemizde ekip çalışmasının işyerinde bu kadar önemli olmasının temel nedenleri üzerinde duracağız.
Basit bir soru gibi görünebilir, ancak yanıt genellikle birçok yöneticinin gözünden kaçar. Ekip çalışması en temelinde bir birlik duygusudur. Bir grup insanın ortak çıkarları ve sorumlulukları için paylaştığı bir coşkudur. Ekip çalışması ve motivasyon, tam olarak bu yüzden birbiriyle bağlantılıdır. Daha da derine inerseniz, ekip çalışmasının hem birleştirici hem de bir tür kaynaştırıcı olduğunu göreceksiniz. Ekip çalışması insanları bir araya getirir (bağlayıcı aracı) ve onları işleri halletmek için birbirlerine güvenmeye motive eder. Ekip çalışması aynı zamanda ilerlemeyi kolaylaştırır (kaynaştırma) ve grubun bir bireyi engelleyebilecek engellerin üstesinden gelmesini sağlar; bunlar da en temel ekip çalışması özellikleri arasında sayılabilir.
1. Ekip çalışması verimli bir iştir: Modern uygarlığın temeli olan sanayi devriminin temel direklerinden biri işbölümüydü. Ve bu, ekip çalışması demenin başka bir yoludur. Tıkır tıkır işleyen ekip çalışması örnekleri, iş gücünüzün şunları yapmasını sağlar:
Özetle, ekipler işi daha verimli hale getirir. Bu, daha iyi üretkenliğe, daha düşük maliyetlere, daha yüksek kârlılığa ve diğer birçok faydaya yol açabilir.
2. Ekipler kendi kendini yönetir: Bir kişi bir görevi tek başına yaptığında, tam bir özerkliğe sahip olur - ancak bu kişi yavaş veya etkisiz bir şekilde çalışmaya başlarsa, onu kim düzeltecek? Ekip çalışmasında, birçok kişinin aynı amaç için sorumluluğu vardır. En önemlisi, ekip arkadaşları birbirlerinin çalışmalarının kalitesini gözlemler ve buna bağlıdır. Bir ekip üyesinin performansı düştüğünde, diğerleri kendilerini geliştirmelerine yardımcı olacak bilgi ve motivasyona sahip olur. Yönetim müdahalesi olmadan, etkili ekipler genellikle kendi performanslarını düzenleyebilir; yani ekip çalışması ve liderlik aslında iç içe geçmiş kavramlardır.
3. Ekipler daha hızlı iş yapar: Herhangi bir görev veya sorun için genellikle sayısız çözüm vardır. Bir çalışan bir projeyle uğraşırken, zaman verildiğinde birkaç farklı fikirle ortaya çıkabilir. Ancak bir ekip bir sorunu ele aldığında, proje aynı anda birden çok bakış açısı, beceri seti ve deneyimden yararlanır. Bu nedenle bir ekip yaklaşımı daha hızlı ve daha derin inovasyona yol açabilir.
4. Takım arkadaşları birbirinden öğrenir: Hepsi ayrı odalarda çalışan 10 tasarımcıdan oluşan bir iş gücünüz olduğunu hayal edin. Her tasarımcı, öğretecek veya öğrenecek kimse olmadan kendi güçlü yanları için çalışır ve kendi zayıf yönlerinden mustariptir. Şimdi hepsini aynı odaya, aynı projeye koyun. Birlikte çalışarak, yakında birbirlerinin güçlü yanlarını öğrenecek ve birbirlerinin hatalarını düzelteceklerdir. Ve herkesin performansı artacaktır.
5. Takım çalışması sağlıklı rekabet yaratabilir: Yine aynı tasarımcıları ele alalım. Her yıl birbirlerinden öğrenebilecekleri her şeyi öğrendiklerinde, aynı 10 tasarımcıdan oluşan aynı ekibe ne olur? Yakında yeteneklerini kanıtlamak ve kuruluşunuz içinde terfi veya diğer teşvikleri kovalamak için birbirleriyle rekabet etmeye başlarlar. Rekabeti teşvik etmek için doğru meydan okuma ve ödüllerin mevcut olması koşuluyla, takım performansı gelişmeye devam edebilir.
6. Ekip çalışması güçlü çalışma ilişkilerini teşvik eder: Son olarak, çalışanlar birlikte çalıştıklarında ve bir ekip olarak başarılı olduklarında, aralarında güvene ve arkadaşlığa dönüşebilen bağlar oluşur. Bu insan doğasıdır. Birbirini seven ve birbirine güvenen çalışanların aşağıdakileri yapma olasılığı daha yüksek olduğundan, kurumunuz için harikadır:
Ekip çalışması güçlü çalışan ilişkileri kurar çünkü çalışanlar ne kadar yakın çalışırsa, birbirlerini o kadar çok tanır ve birbirlerinden hoşlanmaya başlarlar. Birlikte ne kadar çok çalışırlarsa, birbirlerinin hoşlandıkları, hoşlanmadıkları, güçlü ve zayıf yönleriyle yaşamayı o kadar çok öğrenirler. Uzun süre birlikte çalıştıklarında ekip doğal olarak daha işbirlikçi hale gelir ve bu da herkes için daha keyifli bir çalışma ortamı sağlar. Keyifli bir çalışma ortamı, daha yüksek üretkenliğe yol açar ve bu, kuruluşların hedeflerini hızlı bir şekilde gerçekleştirmelerine yardımcı olur.
İyi bir liderde olması gereken özelliklere En Başarılı Liderlerin Özellikleri yazımızı okuyarak ulaşabilirsiniz.