20 Temmuz

Dünyanın En Değerli Markaları

 

Her gün milyonlarca insan, onlarca markanın ürününü ya da hizmetini kullanıyor. Ellerde son model akıllı cep telefonları, evlerde ileri teknoloji, beyaz eşyalar ya da arabalardaki akıllı sistemler bunlara harika birer örnek. Peki, dünyanın en değerli markaları hangileri, biliyor musunuz? Bu markalar her yıl ne kadar milyonluk cirolar elde ediyor? Her yıl hangi geliştirmeleri bünyesine katarak daha da büyüyor? Tüm bu soruların cevabını sizin için bu yazıda derliyoruz. Okumaya devam ederek dünyanın en değerli şirketleri hakkında detaylı bilgiye sahip olabilirsiniz.

Teknolojiden Gıdaya Dünyanın En Değerli Şirketleri

Dünyanın en değerli markaları listesinde farklı sektörlerde faaliyet gösteren isimleri görmek mümkün. İsimleri ve yaptıkları iş belli alanlarda birbirinden keskin çizgilerle ayrılsa da tüm bu markaların ortak özellikleri de mevcut. Örneğin bu dünya markalarının hemen hemen hepsi kendi alanında oldukça yüksek bir marka bilinirliği ve marka sadakatine sahip. Tüketici güven endeksleri de son derece yüksek olan bu şirketler, kendi teknolojilerine yaptıkları yatırımlarla kalite ve yenilik konusunda sektörlerini domine etmeyi başarıyor. Bu sayede dünyanın en değerli markaları arasında yer almaya hak kazanan bu firmalar sadece kendi pazarlarında değil, farklı pazarlarda da rekabet eder hale geliyor. Ayrıca yeni nesil teknolojik gelişmeleri yakından takip edip uygun refleksler geliştirmeleri de onların ortak özelliklerinden. Brand Finance Global 500 listesinde dünyanın en değerli teknoloji şirketleri içinde gösterilen ilk 10 tanesini ve her birinin marka değerini aşağıda görebilirsiniz.

  1. 355,1 milyar dolarla Apple
  2. 350, 3 milyar dolarla Amazon
  3. 263,4 milyar dolarla Google
  4. 2 milyar dolarla Microsoft
  5. 111,9 milyar dolarla Walmart
  6. 107,3 milyar dolarla Samsung
  7. 101,2 milyar dolarla Facebook
  8. 75,1 milyar dolarla ICBC
  9. 71,2 milyar dolarla Huawei
  10. 69,6 milyar dolarla Verizon

Son 10 Yılda En Çok Değerlenen Markalar

Yukarıdaki listeden de açıkça gördüğünüz üzere bu 10 markanın bazıları teknoloji bazıları perakende şirketi. İlk 10’dan sonra son 10 yıl içinde çok fazla değerlenen markalar da var. Çoğunlukla Z kuşağına hitap eden ürün ve hizmetlerle bilinen bu firmalar sosyal medya uygulamalarından ilaç sektörüne kadar pek çok farklı alana yayılmış. Aşağıda 2021’de en fazla değerlenen markaları ve onların büyüme yüzdelerini görmek mümkün.

  1. Snapchat %184
  2. Kakao %161
  3. NVIDIA %100
  4. Twitter % 85
  5. Coupang % 72
  6. CDW %71
  7. BYD % 100
  8. AMD % 122
  9. TikTok %215
  10. Astra Zeneca %77

TikTok demişken buradaki TikTok Nasıl Kullanılır? yazımızı okuyarak bu fenomen sosyal medya uygulamasının kullanım detaylarına daha yakından bakmayı unutmayın!

Tabi tüm bu değerli markalara ek olarak dünya üzerinde kurulduğu günden bu yana gücüne güç katan markalar da var. Bunlara arasında dünyanın en değerli araba markaları arasında yer alan Ferrari’den formülü sır gibi saklanan Coca-Cola’ya pek çok farklı marka yer alıyor. Yazımızın son listesi olma özelliğini koruyan dünyanın en güçlü markaları listesini aşağıda bulabilirsiniz.

  • Pepsi
  • Coca-Cola
  • Ferrari
  • Deloitte
  • Amazon
  • SBER
  • Naver
  • YouTube
  • Google
  • WeChat

Kısaca toparlamak gerekirse tüm bu listelerden görüldüğü üzere küresel anlamda en değerli ve güçlü markalar, çoğunlukla teknoloji sektöründe bulunuyorken ikinci sırayı perakende alıyor. Bunun yanı sıra tüm dünyayı kasıp kavuran COVID-19 salgını sebebiyle son derece hızlı bir gelişme gösteren ilaç endüstrisinin de pek çok değerli markaya ev sahipliği yaptığı görülmekte.